Potovanje po ZDA – Od Yellowstona do Las Vegasa (1. del)

Če pustimo ob strani politiko in kvaliteto življenja, ki je, roko na srce, v Sloveniji na precej višjem nivoju, so Združene države Amerike sanjska destinacija vsakega popotnika. Gre za kontinent, ki na eni strani ponuja obisk svetovnih metropol kot so New York, Washington, Miami in Los Angeles, na drugi pa raziskovanje številnih dih jemajočih nacionalnih parkov, čudovitih peščenih plaž, kamnitih puščav in pohodnih poti skozi največje kanjone na svetu. Ker gre za ogromne razdalje, je potovanje po ZDA (v nadaljevanju bom pisala kar Amerika) priporočljivo razdeliti na bodisi več obiskov ali pa si vzeti malo več časa in si ogledati čim več stvari naenkrat. V nadaljevanju bom opisala najin primer 14-dnevnega potovanja od Yellowstona do Las Vegasa, s katerega sva se vrnila konec oktobra in obsega obisk 6 zveznih držav.

Preden grem na konkreten opis poti, še nekaj izhodišč za boljše razumevanje tega potopisa. Prvič, Ameriko zelo dobro poznava, nekaj parkov na tej poti sva tudi že obiskala, zato so bili postanki relativno kratki, večinoma enodnevni. Za »first-timerje« sicer priporočam, da najprej preberete nasvete za potovanje po ZDA. Drugič, da bi skrajšala čas potovanja, sva se odločila za pristanek v Jacksonu (najbližje letališče za obisk Yellowstona), povratek pa iz Las Vegasa. Ta opcija je potovanje podražila za par 100€ (letalska karta je bila sicer le malce dražja, večji strošek je bilo doplačilo za vračilo avtomobila na drugi lokaciji), a nama je prihranila ogromno časa. In tretjič, na poti je še precej res lepih parkov, ki sva jih tokrat izpustila, a jih bom omenila kot opcijo. Če ste ljubitelj narave in vam čas (in denarnica) to dopušča, podaljšajte dopust za slab teden in ga skušajte zajeti s polno žlico. Verjemite, ne bo vam žal.

1. DAN: Let Benetke – Jackson Hole (Wyoming, Montana)

Kot sem že omenila, sva za prihod v ZDA izbrala letališče Jackson Hole v zvezni državi Wyoming, ki je od južnega vhoda v Yellowstone oddaljeno dobro uro vožnje. Ker je bil najin let ravno v času, ko je šla naša (pre)draga Adria v stečaj, sva letalsko karto s pomočjo agencije (hvala, Damjana!) z minimalnim doplačilom dobesedno zadnji dan preusmerila na dopoldanski odhod iz Benetk. Tudi »Gorenjka« v meni prizna, da se včasih splača dati kak evro več za mirne živce. 😉 Letalska povezava je bila skoraj idealna, v Jackson Hole sva prispela ob 20. uri po njihovem času (8-urna časovna razlika s Slovenijo), na letališču prevzela avto in se odpravila proti hotelu, kjer sva imela rezervirani prvi dve noči.

Namig: Najin hotel je bil v kraju West Yellowstone, v zvezni državi Montana, na zahodnem vhodu v Yellowstone. S hotelom sva bila zelo zadovoljna, v mestecu je bilo nekaj simpatičnih restavracij, trgovina ter »visitor center«, kjer so naju oborožili z informacijami. Edina težava je bila v tem, da je nočna vožnja do hotela trajala 3 ure, midva pa sva bila tako zmatrana, da sva komaj pripeljala živa na cilj (na cesti je namreč tudi precej divjadi). Žal je znotraj parka namestitev praktično nemogoče dobiti, ali pa so vsaj 2-krat, še raje pa 3-krat dražje.

Image may contain: 1 person, smiling, standing, sky, cloud, outdoor and nature

2. in 3. DAN: Narodni park Yellowstone (Montana, Wyoming)

Yellowstone, najstarejši nacionalni park v Ameriki (in menda tudi na svetu), se razprostira v 3 zveznih državah: Montana, Wyoming in Idaho. Torej mi ni treba posebej poudarjati, da je ogromen. Ker sva imela omejen čas, sem točke, ki sva jih želela videti, strnila v 2 dneva (vse so locirane v Wyomingu). Prvi dan sva si ogledala zgornjo polovico cestne »osmice«, in sicer: dolino Norris Geyser Basin, vrelce Mammoth Hot Springs, slap Tower Fall in t. i. yellowstonski Grand Canyon s slapovi Upper Falls. Drugi dan je bila na vrsti spodnja polovica z gejzirskima dolinama Lower in Upper Geyser Basin, znameniti aktivni gejzir Old Faithful ter obala jezera Yellowstone. Vmes je seveda še ogromno slikovitih postaj in tudi srečanj s čredami bizonov, ki simpatično začinijo obisk legendarnega parka.

Namig: Yellowstone je tudi eden najbolj obiskanih parkov, kar pomeni res veliko gneče okoli glavnih znamenitosti. Midva sva imela malce sreče, ker se oktobra zaradi prihajajoče zime že precej ohladi in to odvrne mase turistov. Poleg tega sva naletela na pravljično zasnežene vrhove in ne predstavljam si lepšega časa za obisk tega parka kot je pozna jesen. Vstopnina: 35 USD.

Image may contain: sky, mountain, tree, cloud, outdoor and nature

4. DAN: Narodni park Grand Teton (Wyoming)

Iskreno, za Grand Teton pred to potjo nisem še nikoli slišala in brez dobro opravljene domače naloge bi ga zlahka zgrešila. Gre za precej manjši park, ki je od južnega vhoda v Yellowstone oddaljen slabe pol ure vožnje. O tem, da si ga je vredno ogledati, sem se prepričala že po slikah na spletu, a v živo je še lepši. Prizora mogočnih zasneženih zašpičenih vrhov se nikakor nisem mogla nagledati in resnično mi je žal, da si za sprehod okoli jezerc (tam je kar nekaj slikovitih pešpoti, predvsem okoli jezera Jenny) nisva vzela še kakega dneva več. Tu je sicer na mestu tudi varnostno opozorilo: za pohajkovanje po obeh omenjenih parkih je priporočljivo imeti sprej proti medvedom, kupite ga lahko skoraj povsod. Midva nisva šla na daljše pohode, zato ga nisva vzela, a je bil občutek sredi številnih opozorilnih tabel brez njega kar precej nelagoden. Več o tem, kaj se splača videti v parku Grand Teton, najdete v mojem angleškem prispevku.

Namig: Tudi, če bi si vzela kak dan več, od njega ne bi imela nič, saj je že na večer najinega odhoda začelo tako močno snežiti, da so kar nekaj cest zaprli. Če sem prej omenila, da je pozna jesen čudovita, pa je tudi zelo muhasta in prav lahko se vam zgodi, da vam jo sneg močno zagode. Vstopnina: če v Grand Teton pripeljete z južnega dela Yellowstona, vam je ni treba plačati, sicer pa je vstopnina 35 USD.

5. DAN: Mestece Idaho Falls (Idaho)

Pot iz Tetona do mesteca Idaho Falls (vmes je Jackson – smučarsko središče, kjer se velja ustaviti vsaj na kavi) vodi skozi čudovito pokrajino, kjer je vožnja, t. i. »scenic drive«, že sama po sebi paša za oči. Za obisk Idaho Falls sem se odločila povsem spontano in ni nama bilo žal: skozi mestece teče reka, na kateri so zgradili umetne slapove, okoli nje pa uredili res lep mestni park. Sicer gre bolj za »mesto duhov« (prodajalka v trgovini me je celo vprašala, če sem se izgubila, ker menda »se nihče ne ustavi v Idaho Falls namenoma« 😊), a staro in za Ameriko netipično mirno mestno jedro naju je več kot očaralo.

Namig: Če nimate časa in bi raje preživeli kak dan več več v prej omenjenih parkih, seveda ta »ovinek« mirno izpustite. Midva pa sva na ta način »odkljukala« še eno ameriško državo. Hoteli tu so precej cenejši kot v prej omenjenih destinacijah.

6. in 7. DAN: Salt Lake City (Utah)

Po sproščujočem obisku Idaho Falls sva se odpravila proti jugu do glavnega mesta zvezne države Utah. Salt Lake City je ime dobil po jezeru, ki je bolj ogromna slana mlakuža kot jezero, ki smo jih sicer vajeni. Najprej sva se zapeljala na Antelope Island – državni park, do katerega je speljana dolga ravna cesta. Na otoku je sicer več bizonov kot antilop, gre pa za prijeten pobeg v naravo, če vam mesto slučajno ne bi bilo všeč. Naju je Salt Lake City v trenutku prevzel, čeprav sva že prej slišala o njem vse najboljše. Center mesta, Temple Square, obsega številne čudovite zgradbe in lepo urejene parke, ki so večinoma v lasti cerkve. Ljubitelji NBA košarke seveda ne moremo brez ogleda Vivint arene, pred katero so kipi znanih košarkarjev ekipe Utah Jazz. Ena izmed lepših stavb je tudi državni Capitol, kupolasta vladna stavba iz začetka 20. stoletja, še lepši pa je pogled na mestno jedro z vrha bližnjega parka Ensign Peak, na katerega vrh se povzpneš v približno 15 minutah hitre hoje.

Image may contain: sky, tree, grass, outdoor and nature

Salt Lake City je sicer znan tudi kot odskočna deska za mondena smučarska središča. V neposredni bližini so številni »lokalni« kanjoni, ki so jeseni odeti v čudovite barve. Midva sva se zapeljala skozi Cottonwood do razgledne žičnice Snowbird, ki te popelje do vrha gore Hidden Peak na nadmorski višini 3.352 m. Kljub dih jemajočim razgledom gor nisva ostala dolgo, saj je bilo oktobra na vrhu okoli – 5°C. Na drugi strani hriba (kar pomeni 1 uro vožnje) je znameniti Park City, kjer je na ogled olimpijska vas, v bližini pa je tudi Outlet center z ugodnimi nakupi predvsem oblačil ameriških znamk.

Namigi: Po mestu se lahko brezplačno vozite s tramvajem, parkirišča boste našli zlahka. Če potujete z otroci, obiščite tudi Clark Planetarium – ogled prostorov je zastonj, plača se samo ogled določenih dokumentarnih filmov. Vstopnina za Snowbird je 22 USD (na hrib se lahko povzpnete tudi peš), za Antelope Island pa 10 USD. Več fotografij najdete v albumih na moji Facebook strani in pa na mojem Instagram profilu (poglejte tudi highlights v IG stories). Sledilci dobrodošli 😉